Kanunda Kurulun, şikâyet üzerine yapacağı inceleme sonunda şikâyet tarihinden itibaren altmış gün içinde ilgiliye bir cevap verilmezse söz konusu talebin reddedilmiş sayılacağı hükme bağlanmıştır.
Kurul Hangi Süre İçinde İlgili Kişiye Cevap Vermelidir?
Kurulun, altmış günlük süre içinde ilgili kişiye bir cevap vermesi öngörülmüştür.
Kurul Her Türlü Belgeyi Veri Sorumlusundan İsteyebilir mi?
Veri sorumluları, devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve belgeler hariç, talep edilen bilgi ve belgeleri kurula göndermek veya gerektiğinde yerinde inceleme yapılmasına imkân sağlamak zorundadır.
Veri sorumlusunun Hangi Süre İçerisinde Kurula Cevap Vermesi Gerekir?
Veri sorumlusu talep edilen bilgi ve belgeleri kurula onbeş gün içinde göndermek zorundadır.
Kurula Şikâyet İçin Herhangi Bir Şart Öngörülmüş müdür?
Başvuru yoluna gitmenin zorunlu, şikâyet yoluna gitmenin ise ihtiyari olması sebebiyle, başvurusu zımnen veya açıkça reddedilen ilgili kişinin bir yandan Kurula şikâyette bulunabilmesi, aynı zamanda veri sorumlusuna karşı doğrudan yargı yoluna gidebilmesi mümkündür.
Kurulun Resen İnceleme Yetkisi Var mıdır?
Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi
halinde resen, görev alanına giren konularda gerekli
incelemeyi yapabilir. Bu inceleme şikâyete ya da resen
öğrenilen şikâyet konusuna münhasır olacaktır.
İlgili Kişinin Tazminat Davası Açma Hakkı Var mıdır?
Kişilik hakları ihlal edilenlerin, genel hükümlere göre
tazminat hakları vardır. Bu kapsamda, ilgili kişiler
yargı yoluna gidebilirler.
Kurula Şikâyet Yoluna Gidilirken Aynı Zamanda Yargı Yoluna Gidilebilir mi?
Başvuru yoluna gitmenin zorunlu, şikâyet yoluna gitmenin
ise ihtiyari olması sebebiyle, başvurusu zımnen veya
açıkça reddedilen ilgili kişinin bir yandan Kurula şikâyette
bulunabilmesi, aynı zamanda veri sorumlusuna karşı
doğrudan yargı yoluna gidebilmesi mümkündür.
Kurula Şikâyet Yoluna Gitmenin Bir Ön Şartı Var mıdır?
Kişisel verilerin korunması ile ilgili taleplerde öncelikle veri sorumlusuna başvuru yapılması
zorunlu olup, bu yol tüketilmeden şikâyet yoluna gidilemez. Böylece uyuşmazlıkların belirli
bir kısmının veri sorumluları tarafından giderilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla başvuru
yoluna gitmek zorunlu, şikâyet yoluna gitmek ise ihtiyaridir.
Doğrudan Kurula Şikâyet Yoluna Gidilebilir mi?
Veri sorumlusuna yapılan başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması
veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hallerinde ilgili kişi, Kurula şikâyette
bulunabilir. Kanun, kişisel verilerin korunması kapsamındaki başvurular için kademeli bir
başvuru usulü öngörmüştür. Bu kapsamda, ilgili kişilerin Kanunun uygulanması ile ilgili
taleplerini öncelikle veri sorunlusuna iletmeleri zorunludur. Bu yol tüketilmeden Kurula
şikâyet yoluna gidilemez.
Kurula Şikâyet Hangi Süre İçinde Yapılmalıdır?
İlgili kişi, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her halde veri
sorumlusuna başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir.
Veri Sorumlusu Cevabını İlgili Kişiye Nasıl Bildirir?
Veri sorumlusu cevabını ilgili kişiye
yazılı veya elektronik ortamda bildirir.