KURULA YAPILAN ŞİKAYETLERDE ÖNEM TAŞIYAN HUSUSLAR

  • 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince yazılı başvurularda mutlak surette ad, soyad, imza, iş veya ikametgah adresine yer verilmesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

  • Vekil aracılığı ile yapılan başvurularda başvuru ekinde ilgili kişiye ait vekaletnamenin eksiksiz bir şekilde ve süresine dikkat edilerek sunulması hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

  • Kanun kapsamındaki talepler ile ilgili olarak Kurula şikayette bulunmadan önce veri sorumlusuna başvuru yolunun tüketilmesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

  • Veri sorumlusuna yapılmış başvuruya, başvurunun veri sorumlusuna iletildiğine dair kanıtlayıcı belgeye (örneğin PTT gönderi belgesi) ve gerekmesi halinde başvuru yöntemine ilişkin bilgi ve belgeye (örneğin e-posta ya da bir uygulama aracılığı ile başvuruldu ise bu yöntemin anlaşılır ve kanıt taşır nitelikte sunulması) yer verilmesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

  • Veri sorumlusu tarafından ilgili kişiye cevap verilmiş ise verilen cevabın dilekçe ekinde yer alması ve varsa ilgili kişi tarafından cevabın ne zaman alındığını gösterir belgenin iletilmesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

  • Kanun’un 14’üncü maddesinde Kurula şikayette bulunabilmek için öngörülen sürelere riayet edilmesi, bu kapsamda ilgili kişilerce;

 

  1. Veri sorumlusundan başvuru tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde yanıt alındığı durumlarda veri sorumlusunun cevabının öğrenildiği tarihten itibaren otuz gün içinde Kurula şikayetin iletilmesi,
  2. Veri sorumlusunun yanıtının başvuru tarihinden itibaren otuz günden daha geç alınması halinde ilk başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikayetin iletilmesi,
  3. Veri sorumlusundan yanıt alınmadığı durumlarda başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikayetin iletilmesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.
  4. Veri sorumlularının kendilerine başvurulduğu tarihten itibaren 30 günlük cevap verme süresinin olduğu dikkate alındığında, veri sorumlusuna yapılan başvurudan itibaren 30 gün beklenilmesi, yanıt alınmaması durumunda Kurula şikayette bulunulması gerekmektedir.
  5. Kanun’un 14’üncü maddesinde yer verilen sürelerin hesaplanabilmesini teminen Kurula iletilen dilekçelerin, veri sorumlusuna yapılan başvuruların, alınan cevapların ve bu belgelere dair gönderi belgelerinin tarihlerinin açık ve anlaşılır olması hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.
  6. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince şikayete konu edilen iddiaları tevsik edici belgelerin dilekçeye ilave edilmesi gerekmektedir.
  7. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince şikayet konusunun ve talebin açık olarak belirtilmesi önem arz etmektedir.
  8. Konunun yargı mercilerine de intikal ettirilmesi halinde bu hususta detaylı bilgi ve dokümana yer verilmesi önem arz etmektedir.
  9. Kurumun görev alanı dışında taleplere yer verilmemesi hususuna dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımız

Desafe olarak KVKK danışmanlığı, VERBİS kaydı ve kişisel verilerin korunması alanında sunduğumuz yenilikçi çözümlerle sektörde fark yaratmaya devam ediyoruz. Kurumsal değerlerimiz, uzman ekibimizin başarı hikayeleri ve sektördeki güncel gelişmelerle ilgili paylaşımlarımızı sosyal medya hesaplarımızdan takip ederek, firmamızın bilgi güvenliği ve veri koruma alanındaki çalışmalarını yakından inceleyebilirsiniz.

Categories Makale